علم۲

بسم الله
علم می تواند
نافع باشد
غیرنافع باشد،
مضر باشد...

اگر نافع باشد، از جهل بهتر است،
اگر غیرنافع باشد، گاهی با جهل تفاوتی ندارد، اما بعضی وقت‌ها از جهل بدتر است.
اگر مضر باشد، از جهل بدتر است.

فکر کنیم... چند درصد از دانسته‌هایمان، نافع است؟
دانسته هایمان را تقسیم کنیم.
برای علم نافعش شکر کنیم، برای غیرنافعش استغفار کنیم، برای مضرش، توبه!

مثال... علم نافع، اندوخته‌ای است که منتهی به عمل شود.
غیر نافع، هم دو دسته است: علمی که می‌تواند به عمل برسد، اما نشده... که اینجا از جهل بدتر است.
علمی که اثر عملی ندارد. مثل صِرفِ حفظ کردن نام قاریان قرآن، خواننده‌ها و... و با جهل برابر است.
اما بدترش، علم مضر است... مثل همین آگاهی‌هایی که دولتمردان قرار است طبق سندی که کفار برایمان نوشته‌اند، به کودکانمان یاد بدهند...اینکه فساد به مهدکودک‌ها برسد.


سایر نگاره‌ها

اول          سوم   چهارم   پنجم   ششم   هفتم   هشتم

  • ۹۲
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
بسم الله
عکاس‌ها، نوشتار را مانع زیبایی عکس می‌دانند و نویسنده‌ها، عکس‌ها را سدی در برابر جوشش ادبیات.
و این راه سومی است میان عکس و متن.

گاهی می‌شود عکس‌ها را از نگاه‌ها مختلفی دید. اینجا برای نوشتن، تفاوت نگاه و دوباره دیدن، تلاش می‌کنم.
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan